Off to Mexico soon!

Hej bloggen och det drastiskt minskande läsarantalet. Jag är verkligen usel på att blogga, eller hur?! Nästan en månad sedan sist, ojoj. Kan dock försäkra er om att bristen på uppdatering den senaste tiden inte har berott på något allvarligare än bildbrist och tidsbrist på grund av att det händer så mycket kul på fritiden och för att det har varit mycket i skolan. Dock har skoluppgifterna varit väldigt roliga, så som undersökningen om jämställdhet jag gjorde för sociologin nyligen! Sociologi är typ drömskolämnet för övrigt - varenda lektion är så rolig, intressant och spännande. Åh vad glad jag är över att jag får lära mig så mycket coola saker som jag aldrig skulle få möjlighet att göra i skolan hemma! 
 
De senaste dagarna har jag varit lite extra överlycklig. Jag har haft det kul med kompisar från skidlaget, jag har umgåtts med mina älsklingsamerikaner Shannon, Keith, Brooklyn och Makenna, jag har skrattat massor med Young Life, jag har njutit av vårvärmen som kom helt plötsligt efter några kalla dagar i förra veckan, jag har haft en helt fantastisk, rörande körupplevelse tillsammans med en dirigent som lärde oss hur gospel ska låta, och jag har taggat till för Mexicoresan, för imorgon bitti bär det av! S Å  T A G G A D. Väskorna är packade med mängder av solkräm, arbetshandskar och granola bars, väckarklockan ställd på 2:27 AM (det är alltså om drygt fyra timmar, euww), och jag och alla andra Mexico-missionärer har mest gått runt och varit helt exciterade (hehe, mission no Swenglish complete) i flera dagar. GAAASH imorgon om drygt ett dygn ligger jag i min hängmatta i den tropiska värmen, vaggandes till sömn av vågskvalpet utanför. Vi ska främst ägna oss åt takbyggande i byn Chuburna i närheten av Merida, men det kommer nog hinnas med en del lek, bad och volleybollspelande på stranden också. 
Så här glad kan man va när man tänker på Mexico när man är ute på söndagsprommis till Target för att köpa solglasögon :) 
 
Hörs om drygt en vecka med reseberättelse och förhoppningsvis massor av bilder! Jag kommer inte kunna ta några bilder där eftersom vi lämnar mobilerna hemma och jag inte äger någon annan kamera, men en av de vuxna ledarna har som uppdrag att vara fotograf, så tids nog kommer det upp bildbevis på bloggen.
 
Kram på er alla!
Fredrika



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fredrikasblogg.blogg.se

Utbytesstudent i Minnesota, USA 14/15

RSS 2.0