Update: Nordic Skiing

Hej vänner! Vet ni vad jag insåg gällande bloggen idag? (Förutom att jag har blivit extremt dålig på att blogga då, men det är en annan historia...) Jo, att nu när två tredjedelar av Nordic skiing-säsongen är över har jag typ inte bloggat alls om det! Knäppt, för det är ju så roligt så jag borde ju kunna skriva massor om det! Men jag har haft lite bildbrist så då har det inte känts så värt det... Men nu, efter dagens roliga stafett har jag lite bilder att visa er, och dessutom lite från stafetten några dagar innan jul. Bättre sent än aldrig, eller hur? Dagens tävling var en stafett i Theodore Wirth Park i Minneapolis, där Holiday Relays gick några dagar innan jul. Upplägget idag var två olika stafetter för tjejer och killar med fyra sträckor var, varav de två första var klassiskt och sträcka tre och fyra skate. Alla sträckor var 3 km för både tjejer och killar. Det var flera Stillwater-tjejer uppe i Wisconsin istället för ett Junior National Qualification Race, så vi hade väl inte den bästa möjliga laguppställningen här, men vi körde bra ändå! Anya körde förstasträckan, Hannah andra, jag tredje och Sofie avslutade. Banan var superrolig med massor av variation. Det var aldrig platt och rakt, utan många skarpa kurvor och mycket kupering. Himla kul! Jag var sjuk i en och en halv vecka efter nyår, vilket drog ner formen rejält märkte jag när jag var tillbaka på skidor i måndags. Men sedan dess har det bara gått uppåt, så idag gick det helt ok. Jag hade inte värsta studsen uppför backarna kanske, och mjölksyran i låren utför var något av det brutalare jag har upplevt, men jag gjorde så bra jag kunde och det var himla roligt, så jag hade en bra dag i skidspåret! Stafett är helt klart den roligaste tävlingsformen. 
 
Så här fint var det på tc! 
Stillwater's camp site. 
När killarnas stafett pågick var det så här soligt och fint ute med hårda, bra spår. En och en halv timme senare var det dock ingen sol längre och mashed potatoes-varning på snön... Så jag är glad att vi fick vara ute och njuta av det fina på uppvärmningen! Under loppet hade man ju ändå inte tänkt på hur fint det var...
Marlena var så här glad när vi var ute och åkte! :)
Det kändes ju faktiskt helt ok att titta ut över detta! 
Linder i ledningen på första sträckan för Stillwater boys!
Spektakulär värmestuga va?! Utanför denna hade vi prisutdelningen efter stafetten. 
 
Med tanke på hur många fantastiskt fula in action-bilder från cross country jag la upp här måste ni få lite skidbilder också! :) Dessa bilder är från Holiday Relays. De är hämtade från skinnyski.com, hemsidan som täcker allt som har med längdskidåkning i the upper Midwest att göra. 
 
Ha en bra söndag! Nu ska jag gå och äta pumpkin muffins och kolhydratladda för morgondagens race, tjohej!
Fredrika
Pappa
2015-01-18 @ 08:43:14

Vikken läcker parkmiljö att rejsa i! Lite som Djurgården men mer kuperat.

Svar: Ja, jättehäftigt faktiskt! :)
Fredrika




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fredrikasblogg.blogg.se

Utbytesstudent i Minnesota, USA 14/15

RSS 2.0