Snapshots från jullovet och vardagsnjutning

Hej bloggen! Vi har lite att ta igen, du och jag. Jag insåg precis att jag har lite bilder från jullovet som jag inte har publicerat här än! 
 
Det blev ju jul trots allt, och det var kul. Har lite ont om bilder därifrån, men jag kan sammanfatta det hela med att vi åt massor av mat och kakor och träffade massor av folk! 
 
 
 
Jag var på skidläger precis efter jul med Girls' Varsity i Telemark, Wisconsin. Det kändes skumt att stressa iväg tidigt annandag jul, men det blev några riktigt härliga dagar där med fin skidåkning och häng. 
Fint sällskap på vår adventure ski en av eftermiddagarna. Megan, Cela, Rana, Sofie. 
 
Efter skidlägret blev det nyår och det var så kul! Dåligt med bilder därifrån också, men här kommer en lite småsuddig tolvslagsselfie i alla fall! 
Firade tillsammans med Emilia, Lena och Marlena hemma hos Emilia i Woodbury. Så kul att ha ordentligt med tid att snacka om allt mellan himmel och jord med dessa fina tjejer! <3
 
Efter nyår blev jag sjuk så det var väl det, men jag åkte till Mall of America med några tjejer från laget i alla fall, vilket nog inte gjorde mig varken friskare eller rikare, men det besöket drog ner mitt shoppingbehov rejält i alla fall. Nu har jag äntligen kläder att ha på mig wihoo! 
Mall of America är stört stort. I mitten är det en nöjespark typ, och där runtom är affärerna. Så alla butiker och restauranger ligger som en ram runt åkattraktionerna. Det tog rätt lång tid att gå runt hela stället, haha. Dessutom är det tre våningar så jag är säker på att vi missade en del affärer som säkert hade varit kul att gå in i, men jag fick shoppa på Urban Outfitters och Forever21 så jag är nöjd och glad! :)
 
Nu uppgår mina sjukdagar till åtta stycken. Tyvärr är det inte över än. Jag bestämde mig precis för att inte åka till skidtävlingen på lördag, som skulle bli en riktigt kul grej med övernattning där osv. Men om jag ska kunna bli frisk någon gång är det nog läge för ännu en lugn hemmahelg. Det känns inte helt fel faktiskt. Den här veckan har varit så lugn och skön då jag har kommit hem innan tre på eftermiddagen istället för vid 17.30 som jag gör efter träningen, så jag har haft tid och möjlighet till att dricka smoothie, läsa, skriva brev och kolla ikapp på julkalendern. Så det har inte känts lika fruktansvärt att gå tillbaka till skolan efter mindre än två veckors lov, för jag har fått mig en mjukstart i alla fall! I och med att jag inte har varit borta i nästan elva timmar i sträck som jag i vanliga fall är varje dag, känns det nästan som att lovet har fortsatt. V ä l b e h ö v l i g t. Nästa vecka är det dags för finals, och därefter börjar äntligen andra terminen, så då blir det lite spänning i vardagen i alla fall med några nya ämnen i skolan! :) 
 
Kramar!
Fredrika
mamma
2015-01-09 @ 08:14:21

Krya på dig! Tack för fina bilder och rapport. Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fredrikasblogg.blogg.se

Utbytesstudent i Minnesota, USA 14/15

RSS 2.0