Second Semester

Hej bloggisen! Vi hade en riktigt lång och skön helg här, eftersom fredagen var ledig efter final exams tisdag-torsdag och Martin Luther King Day i måndags. Det var välbehövligt och så kul att ha massor av tid att spendera på att göra roliga saker. Jag gjorde massor av kul. Både torsdag och fredag kväll åkte jag till Chipotle med olika kompisar. Chipotle är en snabbmatskedja med mexikansk mat som smakar så himmelskt gott! Tänk er Subway, fast med mycket najsigare dofter, massor av val att göra så som vilket ris, vilka bönor, vilken typ av kött, vilka salsor etc som man vill ha, och till det värsta goda guacamolen. Man blir både mätt och inte särskilt fattig, för jämfört med i Sverige är ju allt som bekant så billigt här! Jag blev smått förälskad i denna restaurang och där kommer jag förhoppningsvis äta många gånger till! Efter Chipotle-visiten nummer 2 kollade jag på basket med Marlena, Lena och Emilia. Stillwater spelade nämligen hemma mot East Ridge, som är skolan där Lena och Emilia går, så det passade bra att mötas upp och dra dit tillsammans. 
Så här kunde det se ut. Det var ganska mycket folk där. Inte riktigt samma stämning som på football games, men kul ändå! 
 
I lördags tävlade jag ju som sagt, och därefter gjorde jag äntligen slag i saken och testade på att baka pumpkin bread som jag har velat baka ända sedan Yellowstone. Jag köpte massor av pumpkin puree så det blev pumpkin muffins också, och alltså OH MY GOD vad gott det är. Pumpa är ju lite speciellt, men de där muffinsarna var så goda så det kanske till och med kommer upp ett litet recept på bloggen snart! :)  
 
Efter en rolig sleep over i söndags med svenska pannkakor till middag och massor av amerikanska bakverk till efterrätt/night snack fick jag faktiskt fira Thanksgiving igen! Det var kören som hade sin årliga ? Thanksgiving celebration tillsammans, i januari ;) Jag tog inga acceptabla bilder där alls, men kvällen kan sammanfattas med ordet YUMMY. Vi åt så vi nästan sprack av kalkonen, potatismos, bröd, green bean casserole mm, och skrattade massor när vi spontansjöng och körledare Doc dirigerade oss med en kalkonklubba! :) 
 
Nu har andra terminen börjat i skolan. Jag har varit på min första Sociologilektion vilket var roligt! Läraren verkar så himla bra för hon verkar brinna för det här så mycket. Hon började i princip med att säga att hon har drömjobbet, för hon älskar sociologi och att lära ungdomar saker så det låter ju som en bra lärarinställning :) Det låter som att vi kommer jobba mycket med hur normer har skapats och hur de formar oss som personer och jag är säker på att det kommer vara en jätteintressant kurs! Jag är så glad att jag har möjlighet att ta både filosofi här (<3) och sociologi, för det känns som att man blir väldigt all round då och får lära sig massor av spännande saker ur olika perspektiv.Det här blir nog en rolig termin! :) 
 
Kram på er! 
Fredrika
 
 
Olivia
2015-01-24 @ 16:58:08

Åh Chipotle, sååå gott!! <3 Det är så kul att läsa om hur du har det, speciellt med skid-updaten! Kram :)

Svar: Jag vet, himmelskt! <3 vad kul att du läser! Hoppas att allting är bra med dig. Saknar dig, kram!
Fredrika

Mamma
2015-01-26 @ 19:34:59

Gärna recept om du har tid och lust någon gång. Puss

Svar: Absolut! Puss
Fredrika




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

fredrikasblogg.blogg.se

Utbytesstudent i Minnesota, USA 14/15

RSS 2.0